Tabblad "Checklijst"

Checklijst voor onderhoud, volledig zelf samen te stellen.

Checklijst aanmaken en gebruiken

Waarschijnlijk zult u de digitale werkbon ook gaan gebruiken voor het uitvoeren van onderhoud aan door u geleverde installaties. Dit onderhoud dient natuurlijk zo gestructureerd mogelijk uitgevoerd te worden.

Het werken met een checklijst is dan ook onontbeerlijk. De serviceapp Werkbon 2.0 biedt de mogelijkheid om op een gestructureerde wijze onderhoud te verrichten.

Wanneer u Werkbon 2.0 gaat gebruiken kunt u heel eenvoudig één checklijst of zelfs meerdere samenstellen. Checklijsten gebaseerd op soort product, installatie of wat u maar wenst.
De lijsten kunt u zelf samenstellen binnen een eenvoudige excel sheet en deze vervolgens voor elke tablet beschikbaar stellen.
Bij het onderhoud kan de monteur vervolgens de juiste soort lijst kiezen. Aan elke lijst kan naar wens een uniek nummer of kenmerk worden geven, bijvoorbeeld een serienummer of dergelijke.

Het gebruik van de lijst

Als de monteur een checklijst heeft opgeroepen en deze een eigen kenmerk (bijv. machine-nummer) heeft meegegeven kan hij/zij deze gaan behandelen.

Heel eenvoudig kan de lijst stap voor stap worden doorgenomen. Hierbij kan eenvoudig worden aangegeven of het onderwerp van toepassing is voor dit specifieke onderhoud. Door het aanvinken van het Ja of Nee vakje wordt aangegeven of de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Eventueel kunnen er nog opmerkingen worden geplaatst, denk aan slijtage of advies voor vervanging.
Na afronding wordt de checklijst automatisch bijgevoegd bij de werkbon. Als er sprake is van meerdere installaties kunnen ook meerdere lijsten worden aangemaakt, deze worden bij dezelfde werkbon gevoegd.
Zodra de werkbon is afgerond en verstuurd, zullen het eigen kantoor en de klant een kopie ontvangen.

Eenvoudiger kunnen de administratieve werkzaamheden bij het onderhoud bijna niet worden uitgevoerd.