FAQ - Meest gestelde vragen

Wat is Werkbon 2.0?

Werkbon 2.0 is een krachtige en tegelijk gemakkelijk te gebruiken software applicatie voor het stroomlijnen van bedrijfsprocessen bij o.a. technische diensten. Tegelijk is de software geschikt voor feitelijk elk dienstverlenend bedrijf of zelfstandige die gebruik maakt van urenregistratie, onderdelen etc.. Werkbon 2.0 maakt de connectie tussen kantoor en de monteur of zelfstandige “in het veld”. Hierbij gebruikmakend van informatie over de klant, de planning, het uit te voeren werk en veel meer. Alles vanaf een tablet of notebook, waardoor de papieren werkbon overbodig wordt.

Waarom Werkbon 2.0?

Er zijn veel argumenten voor het gebruik van Werkbon 2.0, maar veel zijn in de navolgende punten kort samen te vatten:

Werkbon 2.0 vereenvoudigt uw bedrijfsvoering. Werkbon 2.0 helpt om efficiënter te werken doordat bijvoorbeeld de monteurs niet naar het bedrijf hoeven te komen voor werkbonnen. De planning kan op de dag zelf eenvoudig worden aangepast, de monteurs zijn altijd volledig geïnformeerd. Na afronding van het werk kan snel (nog dezelfde dag) worden gefactureerd, kortom Werkbon 2.0 elimineert een hoop papierwerk.

Werkbon 2.0 is volledig vanaf de grond opgebouwd vanuit een praktijksituatie. Werkbon 2.0 is dan ook al vele jaren in de praktijk gebruikt en geëvolueerd tot een pakket dat door zijn eenvoud in het gebruik en uitgebreide functies overal inzetbaar is.

Hoe kan Werkbon 2.0 bijdragen aan mijn bedrijf?

Werkbon 2.0 helpt om uw werkzaamheden te stroomlijnen en geeft de kracht en mogelijkheden om op kantoor en “in het veld” samen te werken vanaf computer en tablet. Daardoor is meer informatie bij de verschillende partijen beschikbaar in een fractie van de tijd. Met als gevolg een veel betere productiviteit en minder stressgevoelens bij de medewerkers.

Hoe flexibel is Werkbon 2.0

Zoals hiervoor al aangegeven, is Werkbon 2.0 ontstaan vanuit de praktijk. Dit is nog steeds de basis van het programma. Daarbij wordt de software geheel in eigen beheer ontwikkeld en gemaakt waardoor wij kunnen inspelen op elke wens die de klant heeft. Werkt u op een andere manier dan de tablet dat nu verwerkt? Geen probleem, wij kunnen dit aanpassen. Werkbon 2.0 heeft uiteraard standaard onderdelen, maar is flexibel genoeg om zich aan te passen aan uw bedrijfsvoering.

Mijn bedrijfstak is niet genoemd bij de verschillende branches, kan ik Werkbon 2.0 ook gebruiken?

Werkbon 2.0 is geschikt voor vrijwel elke bedrijfstak en geschikt voor het gebruik door één zelfstandige (ZZP’er) tot feitelijk een ongelimiteerd aantal medewerkers. Tegelijk kunnen wij helaas op onze site niet elke bedrijfstak benoemen, maar weet dat Werkbon 2.0 ook voor uw bedrijfstak kan worden ingezet. De beste manier om dit te vernemen is contact met ons op te nemen zodat we de werkwijze kunnen bespreken. Stuur ons een e-mail via het contactformulier.

Is Werkbon 2.0 snel te implementeren?

In basis kan de implementatie snel worden uitgevoerd d.w.z. binnen enkele uren, maar meer realistisch is het uiteraard om te kijken naar uw huidige bedrijfsprocessen en daarop de implementatie af te stemmen. U bent niet gebaat bij een snelle implementatie van een pakket waarmee u niet het gewenste resultaat behaalt. Daarom bespreken wij met u wat de huidige werkmethode is, wat Werkbon 2.0 kan bieden en komen samen tot een plan van aanpak. De eventuele maatwerk componenten worden vervolgens door ons voorbereid waarna het pakket (eventueel met servicerapport sjablonen) kan worden geïnstalleerd. In de praktijk blijkt dat dit gehele proces een periode van 3 tot 6 weken beslaat. Uiteraard kan in overleg alles sneller.

Wat zijn de kosten voor gebruik van Werkbon 2.0?

Kijk hiervoor op ons prijzenblad, klik hier voor onze overzichtelijke pakketten.

Eventuele koppelingen met bestaande pakketten (bijv. ERP of CRM) kunnen wij ook verzorgen evenals klantspecifieke aanpassingen in het pakket. Dit maatwerk zullen wij altijd separaat van de standaard prijzen aan u offreren.

Is er sprake van een contract?

Yofocus werkt met Werkbon 2.0 op een manier waarbij u het pakket niet hoeft aan te schaffen (dat kan uiteraard op aanvraag wel). Dit maakt het daardoor heel laagdrempelig om te starten met Werkbon 2.0. U hoeft tenslotte geen grote investeringen te doen om uw servicedienst toch te digitaliseren.

Bij Yofocus sluit u een jaarcontract af in de vorm van een zogenaamde gebruikerslicentie. Deze wordt per kwartaal aan u gefactureerd. Het contract loopt per jaar, waardoor u ieder jaar opnieuw kunt besluiten of u tevreden bent over Werkbon 2.0 en er mee doorwerkt. Is dat niet het geval, dan vernemen wij dat uiteraard ook graag zodat wij eventuele aanpassingen bij u kunnen realiseren. Een tevreden gebruiker is ons tenslotte het meeste waard.

Hardware (tablets en/of notebooks) worden door u in eigen beheer aangekocht of zijn wellicht reeds in uw bezit. Als u deze nog niet bezit, zullen wij u graag adviseren over de benodigde hardware.

Hoe ga ik om met updates van Werkbon 2.0?

Werkbon 2.0 heeft geregeld kleine verbeteringen en één tot tweemaal per jaar worden er grotere updates doorgevoerd. U hoeft hiervoor echter niets te doen. Werkbon 2.0 controleert namelijk iedere keer dat de applicatie wordt gestart of er sprake is van een nieuwere versie. Is dat het geval, dan zal deze automatisch en snel worden bijgewerkt.

Ook eigen gemaakte updates voor checklijsten of onderdelenlijsten worden op deze manier geüpdatet. De monteur “in het veld” heeft hier geen omkijken naar. Alle software updates zijn kosteloos.

Welk besturingssysteem gebruikt Werkbon 2.0

Werkbon 2.0 is in basis geschikt voor elk apparaat van computer, notebook tot tablet en telefoon. Hierbij is gekozen voor het Windows besturingssysteem. Dit lijkt met alle tegenwoordige systemen als IOS en Android een vreemde keuze, maar dit is heel bewust gedaan.

Met Windows kan namelijk snel elke aanpassing en update worden gerealiseerd, kan er beter gecommuniceerd worden met bestaande ERP en/of CRM systemen die over het algemeen ook op Windows zijn georiënteerd. Daarnaast is het systeem dus ook gewoon te gebruiken op de PC op de zaak of op een notebook en is men niet afhankelijk van een Play- of Appstore.

Wat gebeurt met mijn data?

De orders die uitgevoerd moeten worden evenals de informatie over checklijsten en onderdelen zijn geplaatst op een veilige webserver. Als dus sprake is van een defect aan uw PC of tablet, zijn deze gegevens altijd nog beschikbaar. Na afronding van de werkzaamheden kan de bon worden verstuurd naar kantoor en dit gebeurt via een veilige e-mail verbinding. Daarnaast blijft de verzonden data ook nog beschikbaar op de tablet of PC in een eigen database, zodat in geval van nood daaruit nogmaals de afgewerkte bonnen benaderd kunnen worden.

Hoe kom ik in contact met de leverancier (Yofocus) van Werkbon 2.0?

U kunt ons het eenvoudigst bereiken via het contactformulier of telefonisch.

Contact met ons opnemen?

Heeft u vragen of opmerkingen?
Wij horen graag van u, bel of
mail.

servicetablet mail
Mail ons

Servicetablet telefoon
+31(0)348-430502